مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 13:302023-03-01اقتصادي

لایروبی 500 هکتاری آب بندان های گیلان


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با بیان اینکه 9000 هکتار آب بندان در سطح استان داریم، گفت: لایروبی 500 هکتاری این آب بندان ها در دستور کار است.

- ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با بیان اینکه 9000 هکتار آب بندان در سطح استان داریم، گفت: لایروبی 500 هکتاری این آب بندان ها در دستور کار است.

وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: وسعت اراضی شالیزاری در گیلان بالاست و 40 درصد برنج کشور در گیلان تولید می شود.

وی اراضی شالیزاری گیلان را به دو بخش سنتی و تحت شبکه سد سفیدرود دانست و افزود: اراضی سنتی غرب و شرق استان 67 هزار هکتار وسعت دارند و از منابع ذخیره آب مانند سد برخوردار نیستند و شرایط جوی فصل کشاورزی، بسیا تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اراضی تحت شبکه آبیاری سد سفیدرود را 172 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: بر منابع آبی سد کنترل داریم و در فصل تابستان که کشاورزان به آب نیاز دارند، اقدام به رهاسازی آب سد می کنیم.

خرمی یکی از چالش های آبی استان را ناشی از کمبود سد دانست و یادآور شد: سدهای بزرگی از جمله شفارود و پلرود و دیورش در دست ساخت است و به زودی وارد مدار می شوند و می توانند بخشی از مشکلات تامین آب کشاورزی استان را حل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 500 هکتاری آب بندان های گیلان

لایروبی 500 هکتاری آب بندان های گیلان